Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Hogyan működnek a garázskapu nyitó rendszerek?

Hogyan működnek a garázskapu nyitó rendszerek?

A garázskapu az otthon szerves része, és minden nap rábízhatja magát egy egyszerű feladat elvégzésére. Ilyen gyakori működés esetén ez azt jelenti, hogy valószínűleg évente legalább 1500 alkalommal nyitja ki és zárja be a garázskaput. A technológia mögötti mechanika egyszerűnek tűnhet, de pontosan tudja, hogyan működik a garázskapu? Képzett és barátságos szakemberekből álló csapatunk igyekszik mindig minőségi garázskapu szolgáltatásokat nyújtani megfizethető áron.

De ha megérti a garázskapu-rendszer mechanikáját, alkatrészeit és működését, akkor a korábbinál jobban azonosíthatja az elhasználódott eszközöket, megértheti, mikor van szükség a garázskapu karbantartására vagy javítására, és hatékonyabban magyarázhatja el problémáját a garázskapu szakembereknek.

A garázskapu részei

A legtöbb lakásban van egy szekcionált garázskapu, amely egy sínpálya mentén siklik a görgők segítségével. Az ajtó mozgásának elősegítése érdekében az ajtót egy ívelt kar rögzíti a garázskapu nyitóhoz.

Amikor a garázskapu nyitó motor kéri, a motor a torziós rugórendszer vagy a húzórugók segítségével az ajtó nyitott vagy zárt mozgását irányítja, hogy ellensúlyozza a garázsajtó súlyát, lehetővé téve a biztonságos és egyenletes mozgást.

Rugós rendszer


A garázskaput egy ellensúlyozó rendszer működteti, amely erőt alkalmaz a súly, ebben az esetben a garázskapu ellensúlyozására. Kétféle rendszer létezik, és mindkettő függ a garázskapu rugóitól, hogy biztosítsa a segítő erőt.

 

1. Húzórugós rendszer

A húzórugós rendszer rugókat használ, amelyek kábelekhez vannak rögzítve az ajtó sarkainál. Amikor az ajtó zárva van, a rugók kifeszülnek, és amikor az ajtót kinyitják, a meghosszabbított rugókban tárolt energia felemeli az ajtót. Ez a rendszer azonban nem tart örökké, és mivel az garázsajtó sokszor fel -alá jár, a rugók acélja meggyengül, és végül eltörik.

Garázskapu húzórugós rendszere

2. Torziós rugós rendszer

A garázskapu rendszer leggyakoribb típusa a torziós rugós rendszer. A torziós rugók jellemzően vízszintesen vannak felszerelve az ajtónyílás fölé. Ahogy az ajtó leereszkedik, az ajtó alsó sarkaihoz rögzített kábelek hatására a rugók feltekerednek, és ez a tekercs tárolt energiát hoz létre. Az ajtó kinyitásakor a rugók feloldódnak, és az energia segíti a garázskapu felemelését. Ahogy a garázsajtót fel -le mozgatják, a rugókban lévő acél gyengül, és már nem tudja felemelni az ajtót. Ebben az esetben lesz szüksége a rugók cseréjére.

Garázskapu torziós rugós rendszer

Függetlenül attól, hogy a garázskapu torziós rugórendszerrel vagy húzórugós rendszerrel rendelkezik, fontos, hogy rendszeresen ellenőrizze a garázskaput a megfelelő működés biztosítása és az esetleges biztonsági problémák elkerülése érdekében.

Kábelek


A kábelek a rugók mellett működnek és az ajtó felemeléséhez és leengedéséhez szükségesek. Általában fonott acélhuzalokból készülnek. A garázskapu kábeleinek vastagságát az ajtó mérete és súlya határozza meg.

Zsanérok


A csuklópántok a garázskapu panelekre vannak felszerelve, és lehetővé teszik a szakaszok hajlítását és visszahúzódását az ajtó nyitásakor és bezárásakor. Javasoljuk, hogy a nagyobb garázskapuk kettős csuklópántokkal rendelkezzenek, hogy segítsenek megtartani az ajtót nyitott helyzetben.

Görgők


A garázskapu paneljainak sín mentén történő mozgatásához görgők szükségesek. Ezek a műanyag görgők csendesebb működést tesznek lehetővé és biztosítják a panelek könnyű gördülését a sínpályán.

Gumi élvédő


Ezek, a garázskapu alján található gumiból készült élvédők gondoskodnak arról, hogy megvédjék a garázskapu a nedvességtől, kártevőktől. Továbbá felelősek a szigetelés fenntartásáért.

Hajtásvezető


A rugók mellett a garázsajtónak útmutatásra van szüksége. Ez a sín (más néven a T-sín) vezeti és védi a láncot vagy szíjat, miközben mozgatja az ajtót. Ha azonban ez a pálya piszkos vagy sérült, akkor ez befolyásolhatja az ajtó nyitásának mértékét. Súlyos esetekben előfordulhat, hogy az ajtó egyáltalán nem tud kinyílni vagy bezáródni.

1. Szíjvezető

A legcsendesebb hajtási lehetőség. A teste egyik oldala gömbölyű fogakba van öntve. Ezek a kezelő tetején lévő fogaskeréken keresztül forgatva húzzák a kocsit.

2. Láncvezető

A legolcsóbb és legrégebbi hajtásvezető típus. Egy bicikli lánchoz tudnám a leginkább hasonlítani.